Sonda

Wydarzenia

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej 12 października 2018 roku w naszej szkole odbył uroczysty apel, który w znacznej mierze został uatrakcyjniony występem klasy VI. Uczniowie recytowali wiersze, śpiewali piosenki oraz przedstawili kilka scenek humorystycznych związanych z życiem szkoły. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele Urzędu Gminy, reprezentanci Rady Sołeckiej i Rady Rodziców, ale przede wszystkim byli nauczyciele naszej szkoły. Po części artystycznej pan Edward Dudek wręczył wyróżnionym nauczycielom Nagrody Wójta Gminy Jeżów Sudecki. W tym roku otrzymali je pani Krystyna Drahan i pan Zbigniew Sos. Pani dyrektor Anna Kędzierska życzyła wszystkim pracownikom szkoły sukcesów i satysfakcji z pracy.

Anetta Rosołowska

10 października 2018r. uczniowie klasy 4a Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jeżowie Sudeckim wzięli udział w aktywnej lekcji przyrody - wycieczce do Leśnictwa w Płoszczynie. Podczas zajęć, prowadzonych przez leśniczego p. Tomasza Kwiatka, mieli okazję poznać las jako miejsce bytowania licznych gatunków roślin i zwierząt, jego rolę w przyrodzie oraz podstawowe zasady zagospodarowania obszarów leśnych przez leśników. Uczniowie obserwowali także ciekawe procesy biologiczne zachodzące w ekosystemie leśnym. Wycieczka była doskonałą okazją do przeprowadzenia obserwacji z wykorzystaniem mapy i kompasu. Zakończyła się wspólnym ogniskiem w miłej atmosferze, które przygotowali dzieciom: leśniczy Tomasz Kwiatek, podleśniczy Jan Misiura oraz rodzice uczniów.

Renata Sobańska-Puk

Tak o wycieczce pisali uczniowie:

„….Poszliśmy do lasu, gdzie leśniczy opowiedział nam o korniku drukarzu. Pokazał nam korę ze szczelinami, a w środku nieżywe korniki. Pan powiedział, że te drzewa trzeba wyciąć zanim korniki rozprzestrzenią się na inne zdrowe świerki. Później poszliśmy obejrzeć pułapkę na korniki. Widziałem świerk i jodłę. Kiedy dotknąłem mały świerk, to kuł, a jodła nie. Na koniec naszej wyprawy leśniczy zorganizował ognisko i piekliśmy kiełbaski. Kiedy się najedliśmy, musieliśmy jeszcze wypełnić karty pracy. Później podziękowaliśmy panu leśniczemu i wróciliśmy do Jeżowa Sudeckiego ….”

Mateusz Kamiński klasa 4a

„ …. Szliśmy tam pieszo około godziny. Pan leśniczy opowiedział o tym, ile w roku sadzą drzew. Następnie poszliśmy do lasu, pan leśniczy pokazał nam pułapki na korniki. Zorganizowane mieliśmy też ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski. Na koniec musieliśmy wykonać kilka zadań. Pogoda nam dopisała, dzięki czemu wycieczka się udała i bardzo mi się podobała.”

Damian Świętek klasa 4a

„… Pan leśniczy, który tan na nas czekał, opowiadał nam o swojej pracy i o tym, ile sadzą drzew. Potem w lesie zbieraliśmy nasiona buczyny. Pan leśniczy pokazał nam pułapki na korniki. Następnie jedliśmy kiełbaski z ogniska. Do szkoły wróciliśmy około 13. Wycieczka mi się podobała.”

Dominika Świętek kl. 4a

28 września odbył się VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Było to wielkie szkolne wydarzenie, podczas którego, zgodnie z hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”, dzieci stają się egzaminatorami i sprawdzają znajomość tabliczki mnożenia starszych kolegów oraz dorosłych. Tego dnia przeprowadzony został także konkurs o tytuł „MISTRZA TABLICZKI MNOŻENIA”, którego zwycięzcami zostali: Liwia Politaj z klasy 5B, Martyna Florczyk z klasy 7B oraz Olaf Mela z klasy 8.

GRATULUJEMY!

Bogumiła Gnat

27.09.2018r. uczniowie klas 2A i 2B wyruszyli w podróż pociągiem do Szklarskiej Poręby. Pogoda tego dnia dopisała a godzinny przejazd z Jeleniej Góry szybko minął. Z dworca Szklarska Poręba Górna uczniowie i towarzyszący rodzice mogli podziwiać przepiękną panoramę gór wraz ze spowitą w lekką mgłę Szrenicą. Trasa przez miejscowość nie sprawiła drugakom większej trudności. A pobyt w restauracji „Alfredo” było miłym miejscem odpoczynku. Mili właściciele sprawili nam niespodziankę, serwując wycieczkowiczom przepyszne drugie śniadanie i deser. Czas szybko minął i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Mimo zmęczenia w ekspresowym tempie dotarliśmy do dworca. W drodze powrotnej do Jeleniej Góry uczestnicy wycieczki w pociągu nie tylko odpoczywali, ale także podziwiali przepiękne krajobrazy naszego regionu.

Właścicielom restauracji „Alfredo” w Szklarskiej Porębie dziękujemy za gościnę!

Sylwia Mackiewicz

We wrześniu najmłodsi uczniowie naszej szkoły, po raz kolejny włączyli się w jubileuszową akcję „Sprzątamy Świat - Polska 2018”. Minęło już 25 lat od momentu, gdy zwolennicy czystej planety, Ziemi, podejmowali się pierwszych działań ekologicznych na jej rzecz. W tym roku Sprzątanie przebiegało pod hasłem: „Akcja- segregacja! 2 x więcej, 2 x czyściej”. Selektywna zbiórka odpadów jest ważna ze względu na lepsze wykorzystywanie zasobów, które są w odpadach oraz poszanowanie środowiska, oszczędność energii i wody. Dlatego dzieci, które nauczą się segregować śmieci od najmłodszych lat, będą to robić w dorosłym życiu.

W nowym roku szkolnym nasi uczniowie rozpoczęli rywalizację sportową. Wrzesień przyniósł młodym sportowcom wiele sukcesów w biegach.

Gratulujemy osiągnięcia wysokich wyników i zdobytych miejsc. Brawo!

Więcej informacji w zakładce Sport- Aktualności.

10 września uczniowie obu klas piątych naszej szkoły wzięli udział w wycieczce
do BGL Kostrzyca k. Miłkowa. Pobyt w Banku Genów miał charakter warsztatowy. Uczestnicy poznali sposoby selekcjonowania i przechowywania nasion drzew. Następnie wykonywali polecenia zawarte w karcie zadań, gromadząc dane na podstawie obserwacji prowadzonych na terenie obiektu. Ostatnim etapem warsztatów było wykonanie plakatu z wykorzystaniem materiałów naturalnych zgromadzonych podczas realizacji zadań.

Uczniowie byli pod ogromnym wrażeniem wyglądu i ogromu stale modernizowanych obiektów Banku Genów Leśnych. Na pewno taka forma lekcji przyrody przypadła uczniom do gustu.